אזורי הבמה של תוכנות מחשב

הרבה פעמים אנחנו מהנדסי התוכנה רוצים להציץ לחלון מה הסטטוס של המוצר בתוך קוד המחשב. למשל אם המאמר המדובר הוא חולצה, בקצה המחשב, מהנדס ירצה לבדוק את התוכנה שלו כדי לוודא שמותר לו עדכוני סטטוס. אחרי הכל, הוא כתב את התוכנית לעיבוד הזמנה, שליחה וקבלה של כל בגד לחנות כלבו מסוימת שהעסיקה את שירותי התכנות שלו.

נניח שמהנדס התוכנה שלנו הוא בחור טיפוסי בשם מייק. הממונה עליו, בחור בשם סזאר רוצה לדעת היכן בנקודות שונות במסע שהחולצה המדוברת יוצאת החל ממלאי החנות וכלה בבית הלקוח, מה הסטטוס שלה. למייק יש סגנון תכנות מסוים שבו הוא יביים את ערך/ערך הסטטוס הזה בשטח זיכרון מסוים.

במילים אחרות באמצעות האינטרנט, הלקוח יוכל לגשת לתוכנית להזמנת הבגד שהיא רוצה ובמקביל, מנהל מאחורי הקלעים יכול לגשת לאותה תוכנית להשלמת דוח מצב של כל בגד מסוים המערכת.

כשאנשים מדברים על קוד חזיתי ביחס לגוף הקוד העיקרי, הם מתכוונים לתוכנה שאליה ניגשת לתוכנה הראשית כדי להשיג מוצרים. הקוד האחורי נקשר לאותו גוף של קוד ראשי (אותו קוד בדיוק) למטרות מעקב וניתוח מלאי.

לדוגמה, בואו להפוך את זיכרון ה- 0x20f60 ​​למיקום הזיכרון הממוקם שלנו. היינו פשוט מתחילים עם רשימה של תוויות אופציות סטטוס. הם יכללו: צבע הבגד; גודל הבגד; כמות הבגד המדובר; שם הרוכש; כתובת הרוכש; מחיר הבגד. בהתחשב בששת הפרמטרים המתחילים האלה, סזאר, הבוס של מייק היה בוחר באחד כדי ללמוד את מעמדו של אחד מהם.

יהיה לו תפריט נפתח שכותרתו פרמטרי סטטוס. אחר כך כל אחד מששת הפרמטרים האלה צץ בתפריט הנפתח הזה ובחירת אחד מהם, סזאר יקבל את הסטטוס ביחס לאותו פרמטר מסוים. לדוגמה, אם בחר בצבע הבגד, החזרת הסטטוס עשויה להיות PURPLE. לגבי גודל הבגד, החזרת הסטטוס עשויה להיות X-LARGE. הקסם של התכנות הזה הוא שכל מילת סטטוס תמוקם בנקודת הזיכרון 0x20f60, מה שמקל על הוספת פרמטרים בכל נקודה.

סגנון התכנות הזה שיש לו נקודת זיכרון בלעדית לערכי סטטוס נוח לא רק למהנדס התוכנה שלנו מייק, אלא גם שימושי לעיצוב קוד מאחורי הקלעים האחוריים למפקד שלנו סזאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *